Het aanvragen van herhaalrecepten kan op twee manieren:
- Telefonisch
- Online via de receptenservice in de patiëntenomgeving. Om gebruik te maken van het patiëntenportaal moet u ingeschreven staan bij onze praktijk. U kunt hiervoor het inschrijfformulier op deze site gebruiken.
1. Telefonisch
Herhaalrecepten kunt u aanvragen via onze receptenlijn op telefoonnummer: 020-6653273. In het keuzemenu wordt u hiernaar verwezen. De receptenlijn is alleen bedoeld voor herhaling van chronische medicatie. Andere recepten kunt u telefonisch aanvragen bij de assistente.
Wanneer u naar dit nummer belt hebben wij de volgende gegevens nodig:
- Naam
- Geboortedatum
- Telefoonnummer
- Apotheek
- Medicatie
- Naam
- Sterkte (bijvoorbeeld aantal mg)
- Dosering (bijvoorbeeld 2 maal daags 1 tablet)
- Totale hoeveelheid (bijvoorbeeld 10 stuks)
Als u de medicatie voor 10 uur bestelt, ligt de medicatie over het algemeen de volgende dag voor u klaar bij de apotheek.
2. Online via de receptenservice in de patiëntenomgeving
Ga hiervoor naar de patiëntenomgeving en log in met uw account.
Heeft u nog geen account? Volg dan de volgende stappen:
- Druk op “Registreer nu” om een account aan te maken.
- Vul alle verplichte velden van het registratieformulier in en klik op “Account aanmaken”
- Er wordt een mail gestuurd naar het e-mailadres dat u heeft ingevoerd. Klik op de link in deze e-mail om uw e-mailadres te verifiëren en het account aan te maken. (Indien niet binnen 48 uur op deze link geklikt wordt, dan wordt het aangemaakte account automatisch verwijderd).